-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40361 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

چرا مشركان، در زمان نزول قرآن كريم، قصد داشتند تغييراتي در آيات آن به وجود آورند؟

برخي از علل آن به شرح زير است: 1. براي اينكه ثابت كنند پيامبر اكرماين آيات را از پيش خود ميگويد; به تعبير ديگر، با اين كار قصد داشتند معجزه بودن قرآن كريم را زير سؤال ببرند و مخالفت سرسختانة خود را با آن حضرت نشان دهند و بگويند تو پيامبر نيستي، تا به اين وسيله جلو حركت انقلاب الهي رسول خدا9 را بگيرند و نگذارند كسي به او ايمان آورد.

2. براي اين كه با اين كار، اعتماد و اعتقاد به معارف موجود در قرآن را متزلزل نمايند.

3.براي آن كه تقدّس قرآن را بشكنند.

4. براي آن كه بگويند بشر نميتواند گيرندة وحي الهي باشد و فرشتگان بايد پيام الهي را به بشر برسانند; استدلالشان اين است كه اگر بشر، گيرندة پيام الهي باشد، هرگز تغيير نميكرد، در حالي كه (به گمان مشركان) تغيير كرده است.

5. براي اين كه حجيت قرآن را از بين ببرند. و...

و اين در حالي است كه قرآن كريم، معجزة الهي است و از دست خوش هر گونه تغيير و تحريفي محفوظ است و از دست بشر خارج ميباشد: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُو لَحَـَفِظُون;(حجر،9) ما قرآن را نازل كرديم، و ما به طور قطع نگهدار آنيم! بيشك، اگر قرآن كريم در طول تاريخ دست خوش تغيير شود، اين وعدة الهي تخلفپذير خواهد بود، در صورتي كه: ...إِنَّ اللَّهَ لاَيُخْلِفُ الْمِيعَاد;(رعد،31) خداوند هرگز از وعدههايي كه ميدهد، تخلف نميورزد. افزون بر آن قرآن، آن قدر مستحكم است كه امكان نفوذ و تغيير در آن راه ندارد: وإِنَّهُو لَكِتَـَبٌ عَزِيز # لآيَأْتِيهِ الْبَـَطِـلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لاَمِنْ خَلْفِهِي تَنزِيلٌ مِّنْ حَكِيمٍ حَمِيد;(فصلتو42) و به راستي كه آن كتابي شكستناپذير است كه هيچگونه باطلي نه از پيش رو و نه از پشت سر به سويش نميآيد، ]چرا كه[ از سوي خداوند حكيم و شايستة ستايش، نازل شده است. و...(ر.ك: البيان في تفسير القرآن، آيت الله خوئي; ص 34 ـ 43، موسسة الاعلمي للمطبوعات / علوم قرآني، آيت الله معرفت، ص 450 ـ 453، مؤسسة فرهنگي انتشاراتي التمهيد / درس نامه علوم قرآني، حسين آراسته، ص 206 ـ 209، مؤسسه بوستان كتاب، قم.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.